Domů
O autorce
OCHRANA ÚDAJŮ
OBCHODNÍ PODMÍNKY
AKČNÍ nabídka
Distanční výuka
Dřevěné pomůcky
Magnetické pomůcky
Plastové pomůcky
Ostatní pomůcky
Výukové krabičky
Procvičuj s
Multioborové soupravy
Laboratorní soupravy
Stavebnice CHEMIE
Modely do CHEMIE
CD CHEMIE
CD Interaktivní CHEMIE
CD MATEMATIKA
CD PŘÍRODOVĚDA
CD PRVOUKA
Deskové hry
BURZA NÁPADŮ
AKREDITACE
Připravuje se
Ceny
Vzkazy
Reference
Kontakt
Objednávka

Jste právě

návštěvník tohoto webu

Nakupujte pohodlněji na našem eshopu!

 

 

 

matematické hry pro 2.Stupeň zš a pro nižší ročníky víceletých gymnázií (2.DÍL)

ZPĚT

ZOBRAZIT V PDF

Zde (pod čarou) naleznete obsah a ukázku z her do MATEMATIKY pro 2.stupeň ZŠ a pro nižší ročníky víceletých gymnázií (2.díl). 

Ukázka je zde v podobě www stránky, chcete-li se podívat na vzhled v PDF, klikněte na šipku vedle popisku ZOBRAZIT V PDF. Pro prohlížení souborů ve formátu v PDF je třeba mít nainstalovaný program Adobe Acrobat Reader (ke stažení ZDE)


MATEMATICKÉ HRY PRO II. STUPEŇ ZŠ - 2.DÍL

OBSAH: 

1)      Odmocniny

2)      Procenta

3)      Slovní úlohy řešené rovnicemi

4)      Kvadratické rovnice

5)      Soustavy rovnic o dvou neznámých

6)      Obvod a obsah geometrických útvarů

7)      Objem a povrch těles

8)      Vytýkání, úprava pomocí vzorečků

9)      Lomené výrazy

10)  Přímá úměrnost

11)  Nepřímá úměrnost

12)  Převody jednotek

13)   Hry s čísly


UKÁZKA:

Pomocí vytýkání a vzorečků upravte následující výrazy v tabulce A. Až budete hotovi, přihlaste se a dostanete tabulku B. Mezi třemi výrazy po upravení v tabulce B, byste měli poznat ten správný. Písmeno u tohoto výrazu použijte do tajenky. Tajenka se čte shora dolů. Tabulka A

3x2 + 6xy + 3y2 =

 

3x2 – 3y2

 

4a2 – 4ab + b2 =

 

16x2 – 25y2 =

 

5x2 – 10x + 5 =

 

9x2 – 9 =

 

25m2 + 30mn + 9n2 =

 

2x2 + 8xy + 8y2 =

 

81a2 – 64b2 =

 

12a2 – 3x2 =

 

x2 – 8x + 16 =

 

Tabulka B

3(x + y) 2                K     

(3x + 3y) 2              D

(x + y) 2              B

3x – 3y                   C

(3x –3y)(3x + 3y)  A

3. (x + y)(x – y)  O

(2a – b) 2                Ť

(4a – b) 2               E       

(2a + b) 2             I

(16x – 25y) 2          N

(4x –5y)(4x + 5y)  Á

(4x + 5)(4x –5)   T

(5x – 1)                  U

5(x + 1) 2               J      

5(x –1) 2              T

9(x +3)(x –3)         R

3(x +1)(x –1)         Y

9(x +1)(x –1)      K

(5m + 3n) 2               O

(5 + 3n) 2                    M

(5m + 3) 2                D

(x + 4y) 2              M

(2x + 4y) 2             V

2(x + 2y) 2               A

(9a – 8b)(9a + 8b)M

(9a + 8b) 2              K

(9a – 8b) 2            D

3(2a – x) 2             S  

3(2a – x)(2a + x)   Y

(2a + x) 2             B

(x + 4) 2                Ž

(x + 4)(x – 4)         Č

(x – 4) 2               Š   

Metodické poznámky: Žáky je lepší nechat pracovat ve dvojicích, ale záleží na zvážení učitele. Pomocí vytýkání a vzorečků upraví žáci následující výrazy v tabulce A. Pak se přihlásí a dostanou tabulku B. Mezi třemi výrazy po upravení, poznají ten správný. Písmeno u tohoto výrazu použijí do tajenky. Tajenka se čte ve směru šipky (tedy shora dolů).

Řešení:

3x2 + 6xy + 3y2 =

3(x + y) 2               K     

3x2 – 3y2

3. (x + y)(x – y)     O

4a2 – 4ab + b2 =

(2a – b) 2                Ť

16x2 – 25y2 =

(4x –5y)(4x + 5y)  Á

5x2 – 10x + 5 =

5(x –1) 2                 T

9x2 –9 =

 9(x +1)(x –1)        K

25m2 + 30mn + 9n2 =

(5m + 3n) 2            O

2x2 + 8xy + 8y2 =

2(x + 2y) 2             A

81a2 – 64b2 =

(9a – 8b)(9a + 8b) M

12a2 – 3x2 =

3(2a – x)(2a + x)   Y

x2 – 8x + 16 =

(x – 4) 2                 Š   

Tabulka B

3(x + y) 2           K     

(3x + 3y) 2            D

(x + y) 2              B

3x – 3y              C

(3x –3y)(3x + 3y)  A

3. (x + y)(x – y)  O

(2a – b) 2            Ť

(4a – b) 2               E       

(2a + b) 2             I

(16x – 25y) 2      N

(4x –5y)(4x + 5y)  Á

(4x + 5)(4x –5)    T

(5x – 1)             U

5(x + 1) 2               J                        

5(x –1) 2              T

9(x +3)(x –3)     R

3(x +1)(x –1)         Y

9(x +1)(x –1)       K

(5m + 3n) 2          O

(5 + 3n) 2                    M

(5m + 3) 2                D

(x + 4y) 2           M

(2x + 4y) 2             V

2(x + 2y) 2              A

(9a – 8b)(9a + 8b)M

(9a + 8b) 2              K

(9a – 8b) 2           D

3(2a – x) 2           S  

3(2a – x)(2a + x)   Y

(2a + x) 2             B

(x + 4) 2              Ž

(x + 4)(x – 4)         Č

(x – 4) 2               Š   

Tajenka: „KOŤÁTKO A MYŠ“

 

 

ZPĚT

ZOBRAZIT V PDF