Domů
O autorce
OCHRANA ÚDAJŮ
OBCHODNÍ PODMÍNKY
AKČNÍ nabídka
Distanční výuka
Dřevěné pomůcky
Magnetické pomůcky
Plastové pomůcky
Ostatní pomůcky
Výukové krabičky
Procvičuj s
Multioborové soupravy
Laboratorní soupravy
Stavebnice CHEMIE
Modely do CHEMIE
CD CHEMIE
CD Interaktivní CHEMIE
CD MATEMATIKA
CD PŘÍRODOVĚDA
CD PRVOUKA
Deskové hry
BURZA NÁPADŮ
AKREDITACE
Připravuje se
Ceny
Vzkazy
Reference
Kontakt
Objednávka

Jste právě

návštěvník tohoto webu

Nakupujte pohodlněji na našem eshopu!

 

 

 

matematické hry pro 2.Stupeň zš a pro nižší ročníky víceletých gymnázií

ZPĚT

ZOBRAZIT V PDF

Zde (pod čarou) naleznete obsah a ukázku z her do MATEMATIKY pro 2.stupeň ZŠ a pro nižší ročníky víceletých gymnázií .

Ukázka je zde v podobě www stránky, chcete-li se podívat na vzhled v PDF, klikněte na šipku vedle popisku ZOBRAZIT V PDF. Pro prohlížení souborů ve formátu v PDF je třeba mít nainstalovaný program Adobe Acrobat Reader (ke stažení ZDE)


MATEMATICKÉ HRY PRO II. STUPEŇ ZŠ

OBSAH: 

-Římská čísla

-Pythagorova věta 

-Částečné odmocňování

-Geometrie 

-Zlomky

-Mocniny 

-Rovnice 

-Celá čísla

-Desetinná čísla 

-Mnohočleny 

-Dělitelnost 

-Lomené výrazy

 

UKÁZKA:

Vypočítejte příklady (1-7). Až je vypočítáte, dostane tabulku s čísly a písmeny. V tabulce s čísly a písmeny vyškrtejte výsledky, které vyšly v příkladech 1- 7. Ze zbylých písmen získáte tajenku.

  

1)      Vypočítejte povrch krychle, jejíž objem je 27 cm3. (1výsledek)

2)      Délka strany „a“ je třikrát menší než „va“. Obsah trojúhelníku je 24 cm2. Vypočítejte délku strany a výšky na tuto stranu. (2výsledky)

3)      Školní zahrada má tvar obdélníku o obsahu 1200 m2. Délka zahrady je třikrát větší než šířka. Určete obvod zahrady. (1 výsledek)

4)      Ve čtverci ABCD je vyznačen střed K strany CD. Určete délku strany čtverce ABCD, víte-li že obsah lichoběžníku ABKD je 48dm2. (1výsledek)

5)      Délka hrany kvádru je 5x větší než jeho šířka, která je zase 2x menší než jeho výška. Objem tohoto kvádru je 270dm3. Určete rozměry kvádru. (3 výsledky)

6)      Obsah čtverce je 144cm2. Vypočítejte jeho obvod. (1výsledek)

7)      Délka kratší strany v obdélníku je stejně dlouhá jako délka strany čtverce, jehož obsah je 49cm2. Délka delší strany obdélníku je 2x větší než délka strany čtverce, jehož obsah je 49 cm2. Vypočítejte obvod a obsah obdélníku. (2výsledky)

7

6

10

13

8

3

17

160

15

152

48

99

54

42

98

120

4

81

176

12

H

Y

Y

P

E

A

E

K

H

R

I

B

M

D

T

O

N

L

A

A

 

Metodické poznámky:

Žáci si nejprve vypočítají všechny příklady (1-7). Kdo vypočítá příklady, ten dostane tabulku s čísly a písmeny.  V tabulce s čísly a písmeny vyškrtají výsledky, které jim vyšly v příkladech 1- 7. Ze zbylých písmen získají tajenku.

Je možné nechat žáky pracovat ve dvojicích.

 

Řešení:  

1)      Vypočítejte povrch krychle, jejíž objem je 27 cm3. (1výsledek) S =  54cm2

2)      Délka strany „a“ je třikrát menší než „va“. Obsah trojúhelníku je 24 cm2. Vypočítejte délku strany a výšky na tuto stranu. (2výsledky) a = 4cm, va = 12cm

3)      Školní zahrada má tvar obdélníku o obsahu 1200 m2. Délka zahrady je třikrát větší než šířka. Určete obvod zahrady. (1 výsledek) o = 160cm

4)      Ve čtverci ABCD je vyznačen střed K strany CD. Určete délku strany čtverce ABCD, víte-li že obsah lichoběžníku ABKD je 48dm2. (1 výsledek)  a = 8cm

5)      Délka hrany kvádru je 5x větší než jeho šířka, která je zase 2x menší než jeho výška. Objem tohoto kvádru je 270dm3. Určete rozměry kvádru. (3 výsledky) a = 15cm,

      b = 3cm, c = 6cm

6)      Obsah čtverce je 144cm2. Vypočítejte jeho obvod. (1výsledek) o = 48cm

7)      Délka kratší strany v obdélníku je stejně dlouhá jako délka strany čtverce, jehož obsah je 49cm2. Délka delší strany obdélníku je 2x větší než délka strany čtverce, jehož obsah je 49 cm2. Vypočítejte obvod a obsah obdélníku. (2výsledky) S = 98cm2,

      o = 42cm

 

7

6

10

13

8

3

17

160

15

152

48

99

54

42

98

120

4

81

176

12

H

 

Y

P

 

 

E

 

 

R

 

B

 

 

 

O

 

L

A

 

 

Tajenka: „Hyperbola“

 

 

ZPĚT

ZOBRAZIT V PDF