Jste právě návštěvník tohoto webu Nakupujte pohodlněji na našem eshopu!
|
matematické hry pro 2.Stupeň zš a pro nižší ročníky víceletých gymnázií
Zde (pod čarou) naleznete obsah a ukázku z her do MATEMATIKY pro 2.stupeň ZŠ a pro nižší ročníky víceletých gymnázií . Ukázka je zde v podobě www stránky, chcete-li se podívat na vzhled v PDF, klikněte na šipku vedle popisku ZOBRAZIT V PDF. Pro prohlížení souborů ve formátu v PDF je třeba mít nainstalovaný program Adobe Acrobat Reader (ke stažení ZDE) MATEMATICKÉ HRY PRO II. STUPEŇ ZŠ OBSAH: -Římská čísla -Pythagorova věta -Částečné odmocňování -Geometrie -Zlomky -Mocniny -Rovnice -Celá čísla -Desetinná čísla -Mnohočleny -Dělitelnost -Lomené výrazy
UKÁZKA: Vypočítejte příklady (1-7). Až je vypočítáte, dostane tabulku s čísly a písmeny. V tabulce s čísly a písmeny vyškrtejte výsledky, které vyšly v příkladech 1- 7. Ze zbylých písmen získáte tajenku.
1) Vypočítejte povrch krychle, jejíž objem je 27 cm3. (1výsledek) 2) Délka strany „a“ je třikrát menší než „va“. Obsah trojúhelníku je 24 cm2. Vypočítejte délku strany a výšky na tuto stranu. (2výsledky) 3) Školní zahrada má tvar obdélníku o obsahu 1200 m2. Délka zahrady je třikrát větší než šířka. Určete obvod zahrady. (1 výsledek) 4) Ve čtverci ABCD je vyznačen střed K strany CD. Určete délku strany čtverce ABCD, víte-li že obsah lichoběžníku ABKD je 48dm2. (1výsledek) 5) Délka hrany kvádru je 5x větší než jeho šířka, která je zase 2x menší než jeho výška. Objem tohoto kvádru je 270dm3. Určete rozměry kvádru. (3 výsledky) 6) Obsah čtverce je 144cm2. Vypočítejte jeho obvod. (1výsledek) 7) Délka kratší strany v obdélníku je stejně dlouhá jako délka strany čtverce, jehož obsah je 49cm2. Délka delší strany obdélníku je 2x větší než délka strany čtverce, jehož obsah je 49 cm2. Vypočítejte obvod a obsah obdélníku. (2výsledky)
Metodické poznámky: Žáci si nejprve vypočítají všechny příklady (1-7). Kdo vypočítá příklady, ten dostane tabulku s čísly a písmeny. V tabulce s čísly a písmeny vyškrtají výsledky, které jim vyšly v příkladech 1- 7. Ze zbylých písmen získají tajenku. Je možné nechat žáky pracovat ve dvojicích.
Řešení: 1) Vypočítejte povrch krychle, jejíž objem je 27 cm3. (1výsledek) S = 54cm2 2) Délka strany „a“ je třikrát menší než „va“. Obsah trojúhelníku je 24 cm2. Vypočítejte délku strany a výšky na tuto stranu. (2výsledky) a = 4cm, va = 12cm 3) Školní zahrada má tvar obdélníku o obsahu 1200 m2. Délka zahrady je třikrát větší než šířka. Určete obvod zahrady. (1 výsledek) o = 160cm 4) Ve čtverci ABCD je vyznačen střed K strany CD. Určete délku strany čtverce ABCD, víte-li že obsah lichoběžníku ABKD je 48dm2. (1 výsledek) a = 8cm 5) Délka hrany kvádru je 5x větší než jeho šířka, která je zase 2x menší než jeho výška. Objem tohoto kvádru je 270dm3. Určete rozměry kvádru. (3 výsledky) a = 15cm, b = 3cm, c = 6cm 6) Obsah čtverce je 144cm2. Vypočítejte jeho obvod. (1výsledek) o = 48cm 7) Délka kratší strany v obdélníku je stejně dlouhá jako délka strany čtverce, jehož obsah je 49cm2. Délka delší strany obdélníku je 2x větší než délka strany čtverce, jehož obsah je 49 cm2. Vypočítejte obvod a obsah obdélníku. (2výsledky) S = 98cm2, o = 42cm
Tajenka: „Hyperbola“
|