Domů
O autorce
OCHRANA ÚDAJŮ
OBCHODNÍ PODMÍNKY
AKČNÍ nabídka
Distanční výuka
Dřevěné pomůcky
Magnetické pomůcky
Plastové pomůcky
Ostatní pomůcky
Výukové krabičky
Procvičuj s
Multioborové soupravy
Laboratorní soupravy
Stavebnice CHEMIE
Modely do CHEMIE
CD CHEMIE
CD Interaktivní CHEMIE
CD MATEMATIKA
CD PŘÍRODOVĚDA
CD PRVOUKA
Deskové hry
BURZA NÁPADŮ
AKREDITACE
Připravuje se
Ceny
Vzkazy
Reference
Kontakt
Objednávka

Jste právě

návštěvník tohoto webu

Nakupujte pohodlněji na našem eshopu!

 

 

 

hravá geometrie pro 1.Stupeň zš

ZPĚT

ZOBRAZIT V PDF

Zde (pod čarou) naleznete obsah a ukázku z Hravé geometrie pro 1.stupeň ZŠ.

Ukázka je zde v podobě www stránky, chcete-li se podívat na vzhled v PDF, klikněte na šipku vedle popisku ZOBRAZIT V PDF. Pro prohlížení souborů ve formátu v PDF je třeba mít nainstalovaný program Adobe Acrobat Reader (ke stažení ZDE)


HRAVÁ GEOMETRIE PRO I. STUPEŇ ZŠ

 

OBSAH: 

1)    Poznávání geometrických útvarů (4 úlohy) 

2)    Pojmy v geometrii (3 úlohy) 

3)    Bod, úsečka, přímka, polopřímka, rovnoběžky, různoběžky, kolmice (3 úlohy) 

4)    Konstrukce čtverců (3 úlohy) 

5)    Konstrukce obdélníků (3 úlohy) 

6)    Konstrukce trojúhelníků (3 úlohy) 

7)    Konstrukce kružnic (3 úlohy) 

8)    Osová souměrnost (3 úlohy) 
 

UKÁZKA:

Poznávání geometrických útvarů 

Vytvořte dvojice. Nejprve vybarvěte čtverce. První modře, druhý zeleně, třetí červeně a čtvrtý žlutě. Až je vybarvíte, rozstříhejte je podél narýsovaných čar na jednotlivé geometrické útvary. 

Úkol č. 1

Vzniklé geometrické útvary rozdělte do 3 hromádek. Na první hromádku umístěte čtverce, na druhou hromádku umístěte obdélníky, na třetí hromádku trojúhelníky. Spočítejte, kolik je v první hromádce čtverců, kolik je ve druhé obdélníků a kolik je ve třetí hromádce trojúhelníků.  

Úkol č. 2

Z nastříhaných geometrických útvarů poskládejte zpět modrý, zelený, červený a žlutý čtverec.  

čtverečky

 

Metodické poznámky: 
 

Žáci si přinesou do hodiny matematiky pastelky a nůžky. Vytvoří dvojice. Nejprve vybarví čtverce. První modře, druhý zeleně, třetí červeně a čtvrtý žlutě. Až je vybarví, rozstříhají je podél narýsovaných čar na jednotlivé geometrické útvary. 

Úkol č. 1

Vzniklé geometrické útvary rozdělí žáci do 3 hromádek. Na první hromádku umístí čtverce, na druhou hromádku umístí obdélníky, na třetí hromádku trojúhelníky. Spočítají, kolik je v první hromádce čtverců, kolik je ve druhé obdélníků a kolik je ve třetí hromádce trojúhelníků. Je dobré, aby pan učitel (paní učitelka) ihned po splnění úkolu č. 1provedl(a) kontrolu a podíval(a) se, zda žáci mají útvary rozděleny v hromádkách správně. 

Úkol č. 2

Z nastříhaných geometrických útvarů poskládají žáci zpět modrý, zelený, červený a žlutý čtverec. Pan učitel (paní učitelka) opět provede kontrolu. Lze též vyhlásit soutěž: Která dvojice jako první poskládá zpět modrý, zelený, červený a žlutý čtverec? 

Řešení: 
 

Úkol č. 1

Počet čtverců…………4

Počet trojúhelníků…….13

Počet obdélníků………5

 

 

ZPĚT

ZOBRAZIT V PDF