Domů
O autorce
OCHRANA ÚDAJŮ
OBCHODNÍ PODMÍNKY
AKČNÍ nabídka
Dřevěné pomůcky
Magnetické pomůcky
Plastové pomůcky
Ostatní pomůcky
Výukové krabičky
Procvičuj s
Multioborové soupravy
Laboratorní soupravy
Stavebnice CHEMIE
Modely do CHEMIE
CD CHEMIE
CD Interaktivní CHEMIE
CD MATEMATIKA
CD PŘÍRODOVĚDA
CD PRVOUKA
Deskové hry
BURZA NÁPADŮ
AKREDITACE
Připravuje se
Ceny
Vzkazy
Reference
Kontakt
Objednávka

Jste právě

návštěvník tohoto webu

Nakupujte pohodlněji na našem eshopu!

 

 

 

CHEMICKé hry pro gymnáziA

ZPĚT

ZOBRAZIT V PDF

Zde (pod čarou) naleznete obsah a ukázku z her do CHEMIE pro gymnázia.

Ukázka je zde v podobě www stránky, chcete-li se podívat na vzhled v PDF, klikněte na šipku vedle popisku ZOBRAZIT V PDF. Pro prohlížení souborů ve formátu v PDF je třeba mít nainstalovaný program Adobe Acrobat Reader (ke stažení ZDE)


CHEMICKÉ HRY PRO gymnázia 

OBSAH:

-Výpočty v chemii 

-Chemické prvky 

-Chemické rovnice 

-Názvosloví v anorganické chemii 

-Reakce v organické chemii 

-Názvosloví v organické chemii 

-Karboxylové kyseliny 

-Alkany 

-Heterocyklické sloučeniny

-Sacharidy, bílkoviny 

-Laboratorní nádobí

 

UKÁZKA:

Vašim úkolem je doplnit chybějící reaktant či produkt v chemické rovnici. Tuto rovnici nezapomeňte vyčíslit. Poté doplněný produkt či reaktant pojmenujte a doplňte tento název do tabulky k symbolu obrázku, který je stejný s obrázkem na začátku chemické rovnice. Nakonec z názvu odpočítejte tolikáté písmeno, které je uvedeno v závorce u obrázku, kam jste doplnili název. U dvouslovných názvů nepočítejte mezeru. Tajenku přečtěte ve směru šipky.

„CH“ je 1 písmeno

Metodické poznámky:

Úkolem žáků je doplnit chybějící reaktant či produkt v chemické rovnici. Tuto rovnici musí vyčíslit. Poté doplněný produkt či reaktant pojmenují a doplní tento název do tabulky k symbolu obrázku, který je stejný s obrázkem na začátku chemické rovnice. Nakonec z názvu odpočítají tolikáté písmeno, které je uvedeno v závorce u obrázku, kam doplnili název. U dvouslovných názvů se nepočítá mezera. Tajenka se přečte ve směru šipky.  Lepší je nechat pracovat žáky ve 2 až 3 členných skupinách.

ŘEŠENÍ:

Tajenka: „Ve vazbě ty moje zlato“

ZPĚT

ZOBRAZIT V PDF