S ohledem na situaci
související s koronavirem jsem se snažila vytvořit
pomůcku tak, aby ideálně měl každý žák svou. Pokud by
tedy mělo dojít na distanční výuku, může si odnést každé
dítě pomůcku domů a dle instrukcí učitele, který mu
pošle list s obrázkem k doplnění, může žák vyplnit
obrázek tvary a poté vyfotit a odeslat učiteli na
kontrolu. Případně může učitel zaslat list s tabulkou
(např. s názvy slovních druhů), dítě tam správně vloží
plastové kartičky se slovy, pak vyfotí a odešle. Myslím
si, že velkou nevýhodou distanční výuky je právě absence
pomůcek. Proto jsem se snažila vytvořit pomůcku, která
má universálnější využití ve více oblastech českého
jazyka a lze využít jak ve výuce ve škole, tak při
distanční výuce doma. V případě, že děti nějaké kartičky
poztrácejí, jsem schopna chybějící kartičky nechat
vytvořit a zaslat.
1 sada obsahuje:
- 10x 140 plastových kartiček s různými slovy.
Každých 20 kartiček má jinou barvu.
- 10x 42 tvarů (z plastu) ke vkládání do obrázku
(omalovánky)
- 1x CD s listy k vytištění (zadání + řešení)
Využití slov na plastových kartičkách:
Určování slovních druhů:
Z CD učitel vytiskne tabulku s názvy slovních druhů
(může ji zalaminovat, ale nemusí)Poté řekne dětem, ať si
vezmou např. všechny modré kartičky se slovy a
naskládají je do tabulky k příslušným slovním druhům.
Jakmile mají děti hotovo, provede se kontrola.
Určování vzorů podstatných jmen:
Z CD učitel vytiskne tabulku s názvy vzorů
podstatných jmen (může ji zalaminovat, ale nemusí) Poté
řekne dětem, ať si vyberou všechny kartičky s
podstatnými jmény a naskládají je k příslušným vzorům.
Jakmile mají všechny děti hotovo, provede se kontrola.
Určování vzorů přídavných jmen:
Z CD učitel vytiskne tabulku s názvy vzorů přídavných
jmen (může ji zalaminovat, ale nemusí) Poté řekne dětem,
ať si vyberou všechny kartičky s přídavnými jmény a
naskládají je k příslušným vzorům. Jakmile mají všechny
děti hotovo, provede se kontrola.
Určování druhů u zájmen:
Z CD učitel vytiskne tabulku s názvy druhů zájmen
(může ji zalaminovat, ale nemusí) Poté řekne dětem, ať
si vyberou všechny kartičky se zájmeny a naskládají je k
příslušným druhům. Jakmile mají všechny děti hotovo,
provede se kontrola.
Určování druhů u číslovek:
Z CD učitel vytiskne tabulku s názvy druhů číslovek
(může ji zalaminovat, ale nemusí) Poté řekne dětem, ať
si vyberou všechny kartičky s číslovkami a naskládají je
k příslušným druhům. Jakmile mají všechny děti hotovo,
provede se kontrola.
Určování časů u sloves:
Z CD učitel vytiskne tabulku s názvy časů u sloves
(může ji zalaminovat, ale nemusí) Poté řekne dětem, ať
si vyberou všechny kartičky se slovesy a naskládají je k
příslušným časům. Jakmile mají všechny děti hotovo,
provede se kontrola.
Tvorba jednoduchých vět:
Ze slov lze tvořit jednoduché věty. Děti určují
podmět, přísudek, případně přívlastek.
Využití tvarů ke vkládání do obrázku:
K procvičení vzorů podstatných jmen
(3 listy na CD) K procvičení pádů u podstatných jmen (2
listy na CD) K procvičení rruhu číslovek (2 listy na CD)
K procvičení vzoru přídavných jmen (2 listy na CD) K
procvičení časů u sloves (2 listy na CD) K procvičení
slovních druhů (4 listy na CD) Žáci vkládají tvary dané
barvy do obrázku, podle toho, jaký vzor, druh, čas či
pád je v určité časti obrázku přiřazen danému slovu (tj.
podstatnému jménu, přídavnému jménu, zájmenu, číslovce,
slovesu….)
TIP: Pokud se žákům bude s pomůckou
dobře pracovat, je možné si vyrobit vlastní pracovní
listy ke vkládání tvarů. Pomůcka má široké využití.
Kromě českého jazyka ji může učitel využít i v
matematice, či jiných předmětech. Na výrobu pracovních
listů není program, pracovní listy si vyrábí učitel sám
díky své kreativitě.
Cena:
- pro 10 žáků (10 sad) – 11 000 Kč (vychází 1 100
Kč na jednu sadu)
- pro 15 žáků (15 sad) – 16 500 Kč (vychází 1 100
Kč na jednu sadu)
- pro 25 žáků (25 sad) – 27 500 Kč (vychází 1 100
Kč na jednu sadu)
RYCHLÝ NÁKUP NA ESHOPU:
KLIKNI ZDE